fbpx

Försiktighetsåtgärder
för allas säkerhet

M Bilar Group tar ansvar i rådande situation och hjälper till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska vara så tryggt som möjligt.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande.
För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar, kan vi möta dig via telefon eller mail.

M Bilar Group och Covid-19

M Bilar Groups anläggningar är öppna som vanligt.
Vi håller öppet som vanligt och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19.

Aktiviteter med M Bilar Group.
Vi ställer in större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla våra kunder om inställda event via e-mail eller sms. Vi vill fokusera på att kunna hjälpa våra kunder och gäster med sina ärenden på ett tryggt sätt och inte bjuda in för många till oss i onödan.

Förebyggande av smittspridning?
En del är att vi har ställt in aktiviteter och event på våra anläggningar och undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder.

Vi har utökat städningen på samtliga anläggningar och har en mycket god hygien på våra anläggningar.

Sommarhjulen
Vi bokar in alla kunder för att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Lagen säger att vi måste skifta innan 15 april om du har dubbdäck, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.
Om jag inte kan eller vill komma in till era anläggningar?

Vi kommer att göra vårt yttersta för att hjälpa våra kunder som inte har möjlighet att komma till oss ring oss på 010-1605700 så hjälper vi dig.

Försiktighetsåtgärder i samband med Covid-19

  • Om du som kund vill att vi möter dig på vår kundparkering så meddelar du det vid bokningen av ditt besök.
  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar.
  • Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand
  • Våra Servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.
  • Hantering av bilnycklar: Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckelbox om du vill.
  • Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.
  • Vill du ändå avboka din kommande service eller besök, kontakta då din säljare via telefon eller mail. Vi kan såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om det önskas.
 

Viktigt med fortsatt service av din bil
När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.
Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

Välkommen att kontakta oss.
#STAYATHOME